Du har ingen varer i handlevognen

Du har ingen varer å sammenligne.

  • Kjøpsvilkår
  • Hvordan handle?
  • Betaling
  • Frakt og levering
  • Hva tilbyr vi
  • Angrerett og retur
  • Om oss

 

 

Levering

Hovedsakelig gjøres levering av Posten Norge som leverer på nærmeste postkontor. Du vil få en e-post med sendingsnummer når varen sendes til pakking hos oss slik at du kan følge med på hvor varene befinner seg. Når varen er kommet fram til nærmeste utleveringsted, dette seg være postkontor eller post i butikk, vil du få en SMS med utleveringsinfo. Denne informasjonen står også i sporingsmailen du får fra oss og du vil IKKE få hentemelding på papir.

For bedriftskunder bruker vi PostNord Logistics (tidligere Tollpost Globe) som leverer dagtid på dør.

Varen er forsikret av selger til kjøpers leveringsadresse. 


Leveringstid

Har du bestilt varer vi har på lager så gjør vi så godt vi kan for å pakke og sende din ordre så fort som mulig! Vanligvis blir dette sendt dagen etter at vi har mottatt ordren. Posten henter varer hos oss alle hverdager og leverer dem inn til Postens Godssenter i Oslo for sortering.

Vi satser på å ha et bredt spekter av produkter til alle aldre, smaker og prisklasser, derfor har vi dessverre ikke mulighet til å lagerføre alle produktene vi har på nett. Har vi ikke varene du har bestilt på lager, må disse bestilles. Leveringstiden er forskjellig fra produsent til produsent, men normalt ikke lenger en 10 virkedager. Sjekk derfor ordrebekreftelse som du får per e-post en virkedag etter bestilling for forventet leveringstidspunkt. 

Når ordren er pakket og klargjort for sending vil du motta et sporingsnummer per e-post. Det kan ta opptil 24 timer fra du mottar sporingsnummeret til det er sporbart. Når ordren er ankommet ditt lokale utleveringsted vil du motta hentelapp på SMS og/eller e-post så lenge den informasjonen ble oppgitt ved bestilling. Har du bestilt ordren i postoppkrav betales den på utleveringstedet når du henter varene. Har du forhåndsbetalt via PayPal eller bestilt Faktura via Klarna vil du ikke måtte betale noe på posten. Klarna Faktura kunder vil motta faktura per e-post fra Klarna når ordren er sendt fra vårt lager. 

Dersom du har fylt ut leveringsadresse til din firmaadresse, vil pakken bli levert av PostNord Logistics og levert på dagtid til oppgitt adresse.

Vi gjør vårt beste for å holde våre sider oppdaterte mot leveringstid og lagerstatus. Det vil allikevel kunne skje uforutsette forsinkelser eller at varen er utsolgt eller utgått hos leverandør. Om dette skulle oppstå, vil vi gjøre deg oppmerksom på det så fort dette er gjort kjent for oss. Er en vare utgått forbeholder Design Belysning seg retten til å annullere gjeldene varelinje helt eller delvis fra ordre.


Dekningsområde

Design Belysning leverer til hele Norge og kan også levere til utlandet om ønskelig.


Fraktkostnader

Designbelysning.no har en fast fraktpris på 139,- pr.ordre innen Norge. Dette gjelder uansett størrelse og vekt. Dersom du velger postoppkrav som betaling vil det bli lagt til et gebyr på 46.- i kassen og 29,- dersom du velger fakturabetaling. Om sendingen skal til utlandet eller Svalbard beregner vi egne priser etter de faktiske kostnader vi har på dette. Det vil også bli trukket fra merverdiavgift på slike sendinger. Er du firma som handler fra oss og har fått rabatter, vil vi fakturere de reelle kostnadene vi har hatt på frakt. Dette gjelder for PostNord Logistics og Posten Norge.

Dersom du kun vil handle for et lite beløp og heller vil at vi skal sende varene med brevpost, send oss en e-post med din bestilling og leveringsinformasjon til post@designbelysning.no. Vi gjør oppmerksom på at da vil det ikke forekomme noe sendingsnummer på leveransen og garanti bortfaller om sendingen blir borte i postgangen.


Feil på adresse eller mottakernavn

Ser du at vi har feil adresse eller info på deg ber vi deg øyeblikkelig å ta kontakt med oss slik at vi får endret dette. Vi kan endre adresse, men ikke mottaker, på en pakke som er sendt fra oss. Dersom feilaktig eller mangelfull adresse er oppgitt, vil du selv måtte bære eventuelle tilleggskostnader i forbindelse med ny utsending. Kontroller derfor din ordrebekreftelse nøye, og kontakt oss snarest dersom noe må endres før utsending. Oppgi gjerne ditt telefonnummer ved bestilling i tilfelle vi skulle behøve å ringe deg. Du vil altid få et sporingnummer på e-post når pakken sendes fra oss og kan enkelt sjekke hvor pakken befinner seg.


Pakker som ikke hentes
Pakker som ikke hentes på ditt utleveringssted innen 14 dager blir returnert til oss. Du vil da bli belastet med et gebyr på kr 350.- i tillegg til de reelle fraktkostnader på tur/retur vi har hatt på dette. Dette er for å dekke kostnadene vi har hatt med forsendelsen.