GENERELL GARANTI
Dersom ikke annet er skriftlig avtalt, gjelder de generelle kjøps- og leveringsbetingelser.
PARTENE
Selger er B. Ø. Holding AS, Løkkekroken 32, 1815 ASKIM, support@designbelysning.no org.nr: 988.960.527 og betegnes i det følgende som selger/selgeren
Kjøper er den forbrukeren som foretar bestillingen, og betegnes i det følgende som kjøper/kjøperen.
PRISER
Alle bestillinger og avtaler, bekreftede og ubekreftede, effektueres etter de på leveringsdagen gjeldende priser. Alle våre priser er oppgitt i norske kroner og er inklusiv mva og miljøgebyr dersom ikke annet er oppgitt, men eksklusiv frakt og betalingskostnader (for eksempel oppkravs-gebyr). Det er ingen skjulte kostnader hos designbelysning.no, og du får full oversikt over alle kostnader før du bestiller. For bedrifter og installatører som har egne rabatt-avtaler, ber vi om at bestilling sendes per e-post. Vi tar forbehold om trykkfeil på priser på nettsiden vår og kan i slike tilfeller korrigere ordren til faktisk utsalgspris. Ved eventuelle feil vil alltid kunden få beskjed.
PERSONVERN OG SIKKERHET
Ved å besøke www.designbelysning.no samtykker du i at det settes informasjonskapsler (cookies) i nettleseren din. Vi bruker informasjonskapsler for å gi deg best mulig shoppingopplevelse. Informasjonskapslene brukes i hovedsak når man logger seg inn på «Min Side» og for å vise annonser og tilbud som vi tror du er interessert i, og som er tilpasset preferansene dine. Vær oppmerksom på at du ikke kan reservere deg mot annonser som vises på eksterne nettsider, men kun om vi har rett til å bruke informasjon om deg, som kunde, for å tilpasse innholdet i annonsen. Vi bruker statistikkverktøy som setter informasjonskapsler for å kunne måle trafikk og bruken av nettstedet på en bedre måte. Hvis man ikke ønsker at det settes informasjonskapsler i din nettleser er det mulig å gjøre dette ved å endre innstillingene dine i nettleseren. Vi kan da ikke garantere at alle tjenestene på våre nettsider vil fungere optimalt. Vi lagrer eller deler aldri sensitiv informasjon. Hvis du ønsker informasjon, endre eller slette dataen vi har lagret på deg, ta kontakt så hjelper vi deg med dette. Du kan lese mer om de nye personvernsreglene på datatilsynets nettside. Les mer her.
FORCE MAJEURE
Skulle det oppstå en situasjon som gjør det umulig for Design Belysning å oppfylle sine forpliktelser i denne avtalen, og som etter vanlige kjøpsrettslige regler regnes som Force Majeure, opphører den rammede parts forpliktelser så lenge den ekstraordinære situasjonen vedvarer.
Som Force Majeure regnes eksempelvis lovendring, arbeidskonflikt, streik, lockout eller andre omstendigheter som partene ikke råder over, slik som krig, opprør, brann, eksplosjon eller inngrep fra offentlige myndigheter. Det samme gjelder ved plutselig endring av krav til merking av produkter, varseltekster, salgsforbud eller beslutning fra myndigheter som påvirker markedet og produkter i negativ retning eller unormal nedgang i markedet.
POSTOPPKRAV
Dersom du velger postoppkrav som betaling, betaler du for varen når du henter denne ut på nærmeste postkontor eller post i butikk. Det vil bli lagt til et gebyr på 46.- i kassen om du velger dette i tillegg til frakt.
VISA / MASTERCARD / PAYPAL / PAYEX
Om du vil betale for din handel med betalingskort, kan du velge å betale med PayPal eller PayEx når du kommer til kassen. Paypal og Payex er betalingstjenester på nett som man enkelt kan overføre fra eller betale med. Du trenger ikke å registrere deg, men kan enkelt betale med Visa eller MasterCard. Velger du denne løsningen blir du videresendt over en sikker forbindelse til PayPal eller PayEx sine nettsider. Her legger du inn informasjon som behandles på en sikker og trygg måte. Designbelysning.no eller andre har ikke tilgang til denne informasjonen. Når betalingen er gjort vil du komme tilbake til designbelysning.no sine nettsider hvor du får en bekreftelse på om alt er godkjent.
FAKTURA / KREDITT
Kjøp nå – betal etter levering!
Når du betaler via Klarna faktura handler du trygt og enkelt. Du trenger aldri å oppgi kortinformasjon og du betaler alltid etter at du har mottatt varene dine.
- Få alltid varen hjem før du betaler
- Alltid 14 dagers betalingsfrist
- Du behøver aldri å oppgi kortinformasjon
- 90 dagers utvidet angrerett (For julevarer gjelder 14 dager)
- Du kan laste ned fakturaen din på klarna.no
- Mulighet for delbetalinger
Et fakturagebyr på kr. 29,- tilkommer per kjøp. Hvis betaling unnlates, legges det til et purregebyr på kr. 63,- og en forsinkelsesrente på 9,50 %. Når du velger Klarna som betalingsløsning kan det foretas en kredittsjekk. Dersom kredittsjekk foretas vil et gjenpartsbrev bli sendt til din epost.
KONTANT / BETALINGSTERMINAL
Ved henting på vårt kontor og lager (Hobølveien 23, 1825 Tomter) har du også mulighet til å betale for ordren din enten ved kontant betaling eller ved bruk av betalingsterminal. Vi tar dessverre ikke Mastercard/kredittkort. Disse betalingsalternativer er kun mulig ved bestilling over telefon, e-post eller oppmøte.
PRISER
Alle bestillinger og avtaler, bekreftede og ubekreftede, effektueres etter de på leveringsdagen gjeldende priser. Alle priser på nettsiden er inklusive mva og miljøgebyr.
For bedrifter og installatører som har egne rabatt-avtaler, ber vi om at bestilling sendes per e-post.
LEVERING
Hovedsakelig utføres frakt av PostNord som leverer på nærmeste utleveringssted basert på postnummer. Du vil få en e-post med sendingsnummer når varen sendes fra oss slik at du kan følge med på hvor varene befinner seg. Når varen er kommet fram til nærmeste utleveringsted vil du få en SMS med utleveringsinfo. Denne informasjonen står også i sporingsmailen du får fra oss, og du vil IKKE få hentemelding på papir.
For bedriftskunder bruker vi Posten Norge og PostNord Logistics (tidligere Tollpost Globe) som leverer dagtid på dør.
Varen er forsikret av selger til kjøpers leveringsadresse.
LEVERINGSTID
Har du bestilt varer vi har på lager så gjør vi så godt vi kan for å pakke og sende din ordre så fort som mulig! Vanligvis blir dette sendt dagen etter at vi har mottatt ordren, såfremt varen er tilgjengelig på lager. Posten henter varer hos oss alle hverdager og leverer dem inn til sentralen for sortering.
Vi satser på å ha et bredt spekter av produkter til alle aldre, smaker og prisklasser, derfor har vi dessverre ikke mulighet til å lagerføre alle produktene vi har på nett. Har vi ikke varene du har bestilt på lager, må disse bestilles. Leveringstiden varierer fra produsent til produsent. Sjekk derfor ordrebekreftelsen du får per e-post en virkedag etter bestilling for forventet leveringstidspunkt.
Når ordren er pakket og klargjort for sending vil du motta et sporingsnummer per e-post. Det kan ta opptil 24 timer fra du mottar sporingsnummeret til det er sporbart. Når ordren er ankommet ditt lokale utleveringsted vil du motta hentelapp på SMS og/eller e-post så lenge den informasjonen ble oppgitt ved bestilling. Har du bestilt ordren i postoppkrav betales den på utleveringstedet når du henter varene. Har du forhåndsbetalt via PayPal, PayEx eller bestilt Faktura via Klarna vil du ikke måtte betale noe på posten. Kunder som har benyttet Klarna Faktura vil motta faktura per e-post når ordren er sendt fra vårt lager.
Dersom du har fylt ut leveringsadresse til din firmaadresse, vil pakken bli levert av Posten Norge eller PostNord Logistics og levert på dagtid til oppgitt adresse.
Vi gjør vårt beste for å holde våre sider oppdaterte mot leveringstid og lagerstatus. Det vil likevel kunne skje uforutsette forsinkelser, at varen er utsolgt eller utgått hos leverandør. Om dette skulle oppstå, vil vi gi kunden beskjed så raskt som mulig. Er en vare utgått forbeholder Design Belysning seg retten til å annullere gjeldene varelinje helt eller delvis fra ordre.
DEKNINGSOMRÅDE
Designbelysning.no leverer til hele Norge.
FRAKTKOSTNADER
Designbelysning.no har en fast fraktpris på 139,- pr. ordre innen Norge. Dette gjelder uansett størrelse og vekt. Dersom du velger postoppkrav som betaling vil det bli lagt til et gebyr på 46.- i kassen og 29,- dersom du velger fakturabetaling. Om sendingen skal til Svalbard beregner vi egne priser etter de faktiske kostnader vi har på dette. Det vil også bli trukket fra merverdiavgift på slike sendinger. Send oss derfor en e-post hvis dette er tilfellet for din bestilling. Er du firma som handler fra oss og har fått rabatter, vil vi fakturere de reelle kostnadene vi har hatt på frakt. Dette gjelder for Posten Norge og PostNord Logistics.
Dersom du kun vil handle for et lite beløp og heller vil at vi skal sende varene med brevpost, send oss en e-post med din bestilling og leveringsinformasjon til support@designbelysning.no. Vi gjør oppmerksom på at da vil det ikke forekomme noe sendingsnummer på leveransen og garanti bortfaller om sendingen blir borte i postgangen.
FEIL PÅ ADRESSE ELLER MOTTAKERNAVN
Ser du at vi har feil adresse eller info på deg ber vi deg øyeblikkelig å ta kontakt med oss slik at vi får endret dette. Vi kan ikke endre adresse eller mottaker på pakker som allerede er sendt fra oss. Dersom feilaktig eller mangelfull adresse er oppgitt, vil du selv måtte bære eventuelle tilleggskostnader i forbindelse med ny utsending. Kontroller derfor din ordrebekreftelse nøye, og kontakt oss snarest dersom noe må endres før utsending. Oppgi gjerne ditt telefonnummer ved bestilling i tilfelle vi skulle behøve å ringe deg. Du vil alltid få et sporingnummer på e-post når pakken sendes fra oss og kan enkelt sjekke hvor pakken befinner seg.
PAKKER SOM IKKE HENTES
Pakker som ikke hentes på ditt utleveringssted innen 14 dager blir returnert til oss. Du vil da bli belastet med et gebyr på kr 350.- i tillegg til de reelle fraktkostnader på tur/retur vi har hatt på dette. Dette er for å dekke kostnadene vi har hatt med forsendelsen. Kunden selv er ansvarlig for at korrekt e-post og telefonummer blir oppgitt ved bestilling for å motta hentemelding.
ANGRERETT / AVBESTILLING
Er du ikke fornøyd med varen?
Noen ganger er det dessverre slik at produktene man bestiller ikke alltid samsvarer med det man forventer, spesielt med nettsalg. Derfor har vi utvidet angreretten fra å gjelde i 14 dager til å gjelde i hele 90 dager fra avtalen er inngått. For julevarer er det 14 dagers angrerett.
Dersom du ønsker å benytte deg av din angrerett, betaler vi fraktkostnadene for å sende varen i retur så lenge du velger ett annet produkt. Hvis ikke er returkostnaden 139.- Vi refunderer ikke andre fraktkostander dersom du har lagt ut etc. Husk at produktet må være i komplett, i original stand og med all original-emballasje ved retur. Varer kan også leveres hos oss etter avtale. Såfremt alle krav til retur oppfylles, kan du kan enten bytte til andre produkter eller få innbetalt beløp kreditert.
Angrerett kan også benyttes ved å avbestille ordre helt eller delvis før varene er sendt fra oss.
Du behøver ikke å informere oss om hvorfor du returnerer en vare, men vi setter pris på om du beskriver hvorfor, spesielt om dette kan hjelpe oss til å bli bedre. Dersom du har betalt for varen(e) på andre måter enn med Visa/Mastercard eller faktura fra Klarna trenger vi ditt kontonummer.
Dersom angreretten omfatter ordren i sin helhet, tilbakeføres den totale ordresummen. Tilgodehavende vil overføres tilbake til kredittkortet som ble benyttet ved kjøp, alternativt overført til det oppgitte kontonummer, senest en uke etter at lampene er mottatt hos oss.
Dersom du ønsker å avbestille en ordre som ennå ikke er sendt fra oss, kan du ringe oss eller sende en e-post hvor du spesifiserer om det gjelder din ordre i sin helhet eller hvilke varer du ønsker slettet fra bestillingen. Det påløper selvsagt ingen kostnader dersom avbestilling skjer før varen(e) er sendt fra oss.
Vi gjør også oppmerksom på at oppgitte mål kan avvike +/- 1 cm. Design Belysning tar forbehold om feil på sidene og for hendelser som skyldes transportør, leverandør eller annet som ligger utenfor vår kontroll. Det tas også forbehold om skrivefeil og endringer i produktbeskrivelsen. Dersom dette gjør at produktet ikke kan leveres, eller at produktet ikke ønskes levert, vil vi etter avtale sørge for at du kan annullere kjøpet uten kostnader i forbindelse med retur. Vårt ansvar begrenser seg til å heve kjøpet.
GARANTI OG REKLAMASJON
– Produktet fungerer ikke, hva skal jeg gjøre?
Fortvil ikke. Ta kontakt med oss så hjelper vi deg så godt vi kan.
Det gis full reklamasjonsrett etter forbrukerkjøpsloven for alle produkter vi selger. Det er minimum to års reklamasjonsrett på alle varer. For produkter som er ment å vare lenger er reklamasjonsfristen fem år.
TRANSPORTSKADE
Siden oppstarten i 2002, har vi sendt ut mangfoldige forsendelser med sårbart gods. Vi har gode rutiner på å pakke forsendelsen på en forsvarlig måte, og har derfor minimalt med skader. Design Belysning garanterer at varer sendt fra oss ikke har noen tegn til skade.
Kjøper har selv ansvar for å sjekke varen ved ankomst. Hvis varen er skadet er kjøper pliktig til å melde dette til oss så raskt som mulig.
Send oss din informasjon samt et digitalt bilde som viser problemet til post@designbelysning.no
ADRESSER FOR RETUR
Pakker:
Send oss en mail til support@designbelysning.no så sender vi deg returseddel.
Brev:
B. Ø. Holding AS www.designbelysning.no
Løkkekroken 32
1815 Askim